Spełnienie obowiązku informacyjnego przez Biuro Rachunkowe EK( RODO)
1. Biuro Rachunkowe EK, 34-654 Męcina, Męcina 727, zwany dalej firmą informuje, że jest administratorem danych osobowych klientów, kontrahentów i innych osób współpracujących lub kontaktujących się z firmą.
Każdy właściciel danych osobowych ma prawo do żądania od firmy dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia, przenoszenia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec ich przetwarzania.
Zakres przetwarzanych danych osobowych wynika z obowiązujących przepisów prawa i dane są przetwarzane na podstawie art.6 ust1 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE ( ogólne rozporządzenie o ochronie danych, zwane dalej RODO).
Danych osobowych nie przetwarza się w sposób zautomatyzowany i nie są one profilowane.
Kontakt do osoby odpowiedzialnej za ochronę danych osobowych : kontakt@ekbiuro.pl
Firma informuje również o prawie wniesienia skargi do Urzędu Ochrony Danych Osobowych w Warszawie , ul. Stawki 2 w przypadku stwierdzenia przetwarzania tych danych niezgodnie z obowiązującym prawem krajowym i europejskim.
2. Spełniając obowiązek informacyjny wobec właścicieli danych osobowych informujemy, że Państwa dane osobowe przetwarzane są w naszej firmie w celach związanych :
– ze współpracą biznesową lub dostawą/kupnem towarów i usług i są przetwarzane w zakresie zawartej umowy kupna sprzedaży towarów lub usług lub innej umowy gospodarczej na podstawie art.6 ust. 1 lit. b) RODO
– w zakresie realizacji obowiązków wynikających z przepisów prawa(cele podatkowe, rachunkowości, dochodzenie roszczeń) dane są przetwarzane na podstawie art. 6 ust.1 lit. c) RODO
– w zakresie windykacji należności i obsługi prawnej, dane są przetwarzane w oparciu o art. 6 ust. 1 lit. f) RODO.
Zakres przetwarzanych danych osobowych wynika tylko i wyłącznie z przepisów prawa lub z regulaminów wewnętrznych.
Podanie danych w celu współpracy jest konieczne dla realizacji zakupu lub usługi oraz wystawienia faktury i ich niepodanie uniemożliwia wykonanie określonego zdarzenia gospodarczego.
Odbiorcy danych osobowych są tylko i wyłącznie określeni w przepisach prawa, a te obejmują także podmioty ubezpieczające wierzytelności firmy, podmioty świadczące na jego rzecz usługi w zakresie faktoringu lub inne usługi finansowe oraz firmy obsługujące systemy informatyczne .
Przekazane ośrodkowi wypoczynkowemu przez kontrahenta dane ekonomiczno– finansowe w związku z istniejącą lub planowaną współpracą handlową mogą być przez firmę udostępniane w niezbędnym zakresie innym, zabezpieczenia wierzytelności przysługujących firmie, spośród kategorii wskazanych w zdaniu poprzednim.
Przez kontrahenta rozumie się również podmiot udzielający zabezpieczenia wierzytelności ośrodkowi(osobistego i rzeczowego).
Dane osobowe będą przetwarzane przez 10 lat od momentu ostatniego zdarzenia gospodarczego potwierdzonego fakturą lub przez 10 lat od zakończenia trwania umowy.
Dane mogą być przekazane poza Europejski Obszar Gospodarczy, w którym nie stwierdzono odpowiedniego stopnia ich ochrony. Stosuje się w takim przypadku odpowiedni sposób techniczny zabezpieczenia tych danych w momencie ich przekazywania oraz w umowach biznesowych .
Ta witryna wykorzystuje pliki „cookies”.
• Ustawa z dnia 16 listopada 2012 r. o zmianie ustawy – Prawo telekomunikacyjne oraz niektórych innych ustaw, nakłada obowiązek poinformowania o tym Państwa.
• Korzystanie z witryny oznacza zgodę na zapis lub wykorzystanie plików „cookies” (ciasteczek).
• Jeśli nie zgadzasz się na zapis lub wykorzystanie plików „cookies” to warunki przechowywania lub dostępu do ciasteczek możesz indywidualnie określić w przeglądarce internetowej.
• W przypadku wyłączenia obsługi ciasteczek w przeglądarce korzystanie z serwisu będzie możliwe, poza funkcjami, które do prawidłowego działania wymagają plików cookies.
Do czego używane są pliki „cookies” na tej stronie?
Witryna używa „cookies” własnych, oraz z serwisów zewnętrznych.
Własne „cookies wykorzystywane są do:
1. Konfiguracji serwisu:
• dostosowania zawartości stron internetowych serwisu do preferencji użytkownika
• personalizacji i zapamiętania ustawień wybranych przez użytkownika
2. Uwierzytelnienia użytkownika w serwisie, utrzymania sesji, ciągłego zalogowania w serwisie.
3. Realizacji zadań niezbędnych dla pełnej funkcjonalności strony internetowej
4. Zapewnienia niezawodności serwisu
Cookies zewnętrzne (z serwisów zewnętrznych) wykorzystywane są m.in. do:
1. Zbierania ogólnych i anonimowych danych statystycznych:
• Google Analytics (Google Inc z siedzibą w USA)
2. Prezentowania treści multimedialnych na stronach internetowych z zewnętrznych serwisów:
• www.youtube.com (Google Inc z siedzibą w USA)
3. Popularyzacji serwisu za pomocą serwisów społecznościowych:
• facebook.com (Facebook Inc z siedzibą w USA)
• plus.google.com (Google Inc z siedzibą w USA)
• twitter.com (Twitter Inc. z siedzibą w USA)
4. Komunikacji za pośrednictwem strony internetowej:
skype.com (Microsoft Corporation z siedzibą w USA)
Jakich plików „cookies” używa ta strona?
Witryna wykorzystuje dwa typy plików cookies:
1. Cookies sesyjne
Przechowywane są na urządzeniu użytkownika i pozostają tam do momentu zakończenia sesji danej przeglądarki. Zapisane informacje są wówczas trwale usuwane z pamięci urządzenia.
2. Cookies trwałe
Przechowywane na urządzeniu użytkownika – pozostają tam do momentu ich skasowania. Zakończenie sesji danej przeglądarki lub wyłączenie urządzenia nie powoduje ich usunięcia z urządzenia użytkownika.
Czym są „cookies” (ciasteczka)?
Poprzez pliki „cookies” należy rozumieć dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, przechowywane w urządzeniach końcowych użytkowników przeznaczone do korzystania ze stron internetowych. Pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie użytkownika i na tej podstawie np. odpowiednio, dostosować informację do jego indywidualnych preferencji. „Cookies” zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej z której pochodzą, informację o czasie ich przechowywania na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
Jeśli np. korzystasz z przeglądarki na swoim komputerze do odwiedzania witryn internetowych, a ma ona włączoną obsługę „ciasteczek” (cookies), pliki te są przez nią zapisywane i przechowywane lokalnie i mogą służyć do identyfikacji przy następnych odwiedzinach strony.
Pliki cookie mogą służyć różnym celom:
• Dostosowania zawartości stron internetowych serwisu do preferencji użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych. W szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie użytkownika serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb.
• Tworzenia statystyk odwiedzalności, przygotowania analiz które pomagają zrozumieć, w jaki sposób użytkownicy serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości.
• Utrzymanie sesji użytkownika serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła.
• Zapamiętaniu koszyka w niektórych sklepach. Dzięki temu, gdy nie dokończysz zakupów i przejdziesz na inną stronę lub wyłączysz komputer, to przy ponownym odwiedzeniu sklepu dodane wcześniej produkty będą już w koszyku.
• Promowania serwisu w sieciach społecznościowych np. do głosowania, komentowania, przycisków „Lubię to”, „+1″
• Mogą służyć tzw. targetowaniu, dostosowaniu reklam do twoich zainteresowań w zależności od tego jakie serwisy odwiedzasz.
• Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym użytkownika serwisu mogą być również wykorzystywane przez współpracujących z operatorem serwisu reklamodawców oraz partnerów.
Wyżej wymienione przykłady nie wyczerpują możliwości w jakich mogą być wykorzystywane pliki „cookies”.
Jak wyłączyć przechowywanie i obsługę „cookies” w przeglądarce?
Za obsługę i przechowywanie „cookies” (ciasteczek) odpowiedzialna jest bezpośrednio przeglądarka internetowa z jakiej korzystasz. Standardowo przeglądarki mają włączoną funkcję obsługi i przechowywania „cookies” (ciasteczek).
Jeśli nie zgadzasz się na przechowywanie cookies, możesz wyłączyć tą funkcję w opcjach przeglądarki internetowej, zmieniając ustawienia dotyczące przechowywania przez nią ciasteczek.
W przeglądarce Mozilla Firefox
W menu „Narzędzia” wybierz „Opcje” i w nich zakładkę „Prywatność”. Przeglądarka daje Ci możliwość zaznaczenia, że nie chcesz być śledzony w ogóle albo usunięcia pojedynczych ciasteczek poszczególnych witryn.
W przeglądarce Microsoft Internet Explorer
W menu „Narzędzia” wybierz „Opcje internetowe” i w nich zakładkę „Prywatność”.
Suwakiem możesz regulować ogólny poziom prywatności albo przyciskiem „Witryny” zarządzać ustawieniami poszczególnych serwisów internetowych.
W przeglądarce Google Chrome
W menu ukrytym pod trzema poziomymi kreseczkami w prawym górnym rogu przeglądarki wybierz „Narzędzia” a potem „Wyczyść dane przeglądania…”. Oprócz możliwości czyszczenia plików cookie, znajduje się tam link „Więcej informacji”, który prowadzi do szczegółowego opisu funkcji prywatności przeglądarki.
W przeglądarce Opera
Przyciskiem „Opera” w lewym górnym rogu otwórz menu i wybierz w nim „Ustawienia” i dalej „Wyczyść historię przeglądania…”.
Oprócz możliwości skasowania już ustawionych plików cookie, jest tam też przycisk „Zarządzaj ciasteczkami…” prowadzący do bardziej zaawansowanych opcji dla poszczególnych witryn.
W przeglądarce Apple Safari
W menu „Safari” wybierz „Preferencje” i w nich zakładkę „Prywatność”. Znajdziesz w niej liczne opcje dotyczące plików cookie.
W telefonach komórkowych, tabletach i innych urządzeniach
Każdy model telefonu, tabletu czy innego urządzenia posiadającego przeglądarkę internetową może tę funkcję obsługiwać w inny sposób. Dlatego zachęcamy do zapoznania się z opcjami prywatności w dokumentacji urządzenia na stronie internetowej producenta.
Informacji na temat plików cookies najczęściej znajdziesz też w sekcji „Pomoc” w menu Twojej przeglądarki internetowej. Gdybyś nie znalazł informacji na ten temat, zapytaj bezpośrednio producenta, lub firmy w której zakupiłeś to urządzenie.
Więcej informacji znajdziesz na stronach producentów przeglądarek np.:
• Chrome
• Firefox
• Internet Explorer
• Opera
• Safari
Wyłączenie stosowania cookies może spowodować utrudnienia w korzystaniu z niektórych usług, funkcji w ramach serwisu internetowego.
Przetwarzanie danych osobowych
Wprowadzenie
Twoja prywatność jest dla nas ważna i dokładamy wszelkich starań, aby zapewnić wysoki poziom ochrony podczas przetwarzania danych osobowych zgodnie z rozporządzeniem o ochronie danych (RODO) obowiązującym od 25 maja 2018 r.
Jakie dane osobowe przetwarzamy przy pomocy strony www na której się znajdujesz?
W komunikacji internetowej za pomocą tej strony używamy m.in. formularza w którym przekazywane są dane celem:
„Formularz kontaktowy” do odpowiedzi na pytania.
Służy do przesłania do nas zapytań w formie e-maila na które odpowiadamy, ewentualnie jeśli wymaga tego odpowiedź telefoniczna korzystając z przekazanego numeru telefonu. Po kontakcie, odpowiedzi dane z formularza nie są dalej przetwarzane ani gromadzone.
Podstawa prawna do przetwarzania i okres przechowywania danych
Przetwarzamy dane osobowe użytkownika strony internetowej, gdy jest to konieczne do realizacji umowy z użytkownikiem oraz gdy mamy inne uprawnione i uzasadnione prawo przetwarzaniem Państwa danych osobowych.
Abyśmy przetwarzali Twoje dane osobowe w określonym celu, który zgodnie z obowiązującym prawem wymaga Twojej zgody, poprosimy o Twoją zgodę przed rozpoczęciem przetwarzania (np. opcja, formuła zgody na formularzach).
Dane, które zbieramy zgodnie z powyższym, są usuwane, gdy cele przetwarzania ustały.
Dane osobowe mogą być przekazane innym podmiotom w celu realizacji określonych celów (np. zamówienia – przekazanie danych adresowych firmie kurierskiej celem realizacji wysyłki) na podstawie przepisów prawa lub zgody zamawiającego uziemiacze lub katalog drukowany.
Cele i podstawy przetwarzania
Dane przetwarzane są w następujących celach:
• odpowiedź zwrotna na otrzymane zapytanie e-mailowe lub kontakt telefoniczny w związku z prośbą o taki kontakt skierowaną do nas – podstawą prawną przetwarzania danych jest Pana / Pani zgoda wynikająca z zainicjowania z nami kontaktu (art. 6 ust. 1 lit. a RODO),
• archiwizacja korespondencji przychodzącej i wychodzącej na wypadek potrzeby wykazania jej przebiegu, co jest naszym prawnie uzasadnionym interesem (art. 6 ust. 1 lit. f RODO),
• jeżeli nasz kontakt doprowadzi do nawiązania współpracy, dane będą następnie przetwarzane w celu zawarcia i wykonania umowy (jeżeli do tego dojdzie, obowiązek informacyjny zostanie zrealizowany odrębnie na potrzeby dalszej współpracy).
Korespondencja e-mail
Kontaktując się z nami za pośrednictwem poczty elektronicznej, w tym również przesyłając zapytanie poprzez formularz kontaktowy, w sposób naturalny przekazujesz nam swój adres e-mail jako adres nadawcy wiadomości. Ponadto, w treści wiadomości możesz zawrzeć również inne dane osobowe.
Twoje dane są w tym przypadku przetwarzane w celu kontaktu z Tobą, a podstawą przetwarzania jest art. 6 ust. 1 lit. a RODO, czyli Twoja zgoda wynikające z zainicjowania z nami kontaktu. Podstawą prawną przetwarzania po zakończeniu kontaktu jest usprawiedliwiony cel w postaci archiwizacji korespondencji na potrzeby wewnętrzne (art. 6 ust. 1 lit. c RODO).
Treść korespondencji może podlegać archiwizacji i nie jesteśmy w stanie jednoznacznie określić, kiedy zostanie usunięta. Masz prawo do domagania się przedstawienia historii korespondencji, jaką z nami prowadziłeś (jeżeli podlegała archiwizacji), jak również domagać się jej usunięcia, chyba że jej archiwizacja jest uzasadniona z uwagi na nasze nadrzędne interesy, np. obrona przed potencjalnymi roszczeniami z Twojej strony.
Logi serwera
Korzystanie ze strony wiąże się z przesyłaniem zapytań do serwera, na którym przechowywana jest strona. Każde zapytanie skierowane do serwera zapisywane jest w logach serwera.
Logi obejmują m.in. Twój adres IP, datę i czas serwera, informacje o przeglądarce internetowej i systemie operacyjnym z jakiego korzystasz. Logi zapisywane i przechowywane są na serwerze.
Dane zapisane w logach serwera nie są kojarzone z konkretnymi osobami korzystającymi ze strony i nie są wykorzystywane przez nas w celu Twojej identyfikacji. Logi serwera stanowią wyłącznie materiał pomocniczy służący do administrowania stroną, a ich zawartość nie jest ujawniana nikomu poza osobami upoważnionymi do administrowania serwerem.
Bezpieczeństwo w celu ochrony danych osobowych
Nasza firma chroni Twoje dane osobowe stosując zabezpieczenia na wysokim poziomie i w tym celu podjęła odpowiednie środki techniczne i organizacyjne, by chronić Twoje dane osobowe przed nieautoryzowanym dostępem, zmianą, rozpowszechnianiem lub zniszczeniem. Dostęp do danych mają tylko i wyłącznie uprawnieni pracownicy naszej firmy.
Twoje prawa i prawo do złożenia skargi
Zgodnie z obowiązującym ustawodawstwem dotyczącym ochrony danych masz prawo, w dowolnym momencie, zażądać dostępu do przetwarzanych danych osobowych, poprawić błędne dane osobowe, zażądać, aby nasza firma przerwała przetwarzanie i usunęła Twoje dane osobowe, zażądać, aby przetwarzanie danych osobowych zostało ograniczone, skorzystać z prawa do przenoszenia danych, wycofać zgodę na określone przetwarzanie (w przypadku udzielenia takiej zgody) i sprzeciwić się przetwarzaniu danych osobowych.
W takim przypadku prosimy o kontakt poprzez dane kontaktowe podane poniżej. W każdej chwili jesteś również uprawniony do złożenia skargi do właściwego organu nadzoru (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych lub innego właściwego organu nadzorczego), jeśli uznasz, że Twoje dane osobowe zostały przetworzone z naruszeniem obowiązujących przepisów dotyczących ochrony danych.
Szczegóły kontaktu
Administratorem danych osobowych jest:
Biuro Rachunkowe EK Elżbieta Kluz
tel. +48 601435424
e-mail: kontakt@ekbiuro.pl